Zo pak je een landelijke campagne aan.
Van een fysieke poster voor het raam tot miljoenen online views. Deze hybride campagne zette heel Nederland in beweging, zowel op straat als op het scherm. En dat was precies het doel! Voor de opening van het 400ste tankstation van TinQ gaven ze maar liefst 40.000 liter brandstof weg aan een hele straat! Om zo veel mogelijk mensen de kans te geven mee te doen, moest de actie flink opvallen. Wij bedachten een crossmediale aanpak: van een landelijke TVC tot een uitgebreide social media campagne, inclusief een spread in de Telegraaf. En met de hulp van BN’ers gaven we de campagne nog meer power. Het resultaat? Een campagne die iedereen aan het praten, klikken én samenwerken kreeg!
Deelnemen was simpel: hang samen met minimaal 4 andere buren een TinQ-actieposter op je raam. Offline zichtbaar, maar online gaven we er gas bij. Tijdens de draaidag van de TVC maakten we 45 extra video’s voor social. De video’s werden verspreid via TinQ’s accounts en voor de BN’ers: Andy van der Meijde, Tom Coronel, Olav Mol, Jack Plooij, Rene Watzma, Glenn Helder, Melisa Schaufeli en La Fuente. Toen we de opdracht kregen, gingen we meteen vol gas. In een creatieve sessie combineerden we alle disciplines en bedachten we verschillende concepten die zowel wij als de klant enthousiast maakten.
– Cas Lebbink, Creative Director
Online mist vaak de aandacht, offline mist bereik. Daarom werken wij met beiden. Voor de online aanwezigheid maakten we binnen één dag 45 social video’s en 1 TVC. De posters waren beschikbaar via de TinQ website, app, TinQ-tankstations én we zorgden voor een feature in de Telegraaf. Online gaven we de campagne snelheid en zichtbaarheid. We informeerden, deelden de uitreiking en gaven geposte posters een digitaal podium.
De TVC was het kloppende hart van de campagne, met een humoristische en duidelijke storyline die perfect aansloot bij het straatbeeld van Nederland. Dankzij de BN’ers kreeg de commercial een herkenbare sfeer, waardoor deze zowel op tv als online onmiskenbaar was.
De campagne verliep in vier fases: trigger, informatief, engagement en after fase. We maakten 45 video’s in uiteenlopende stijlen: van sketches tot uitleg en verspreidden ze via Instagram, TikTok, X en YouTube. De BN’ers deelden de content via hun eigen accounts, waarmee ze bijdroegen aan het vergroten van het bereik. De advertentiecampagne versterkte het bereik verder om zeker te zijn van een grote zichtbaarheid.
We sloten af met een analyse en actieplan voor de toekomst. Want TinQ wil door. En wij ook